Klageprocedure

Husordensager

Såfremt du ønsker at klage, sendes klagen skriftligt til Beboerservice enten på mail eller brev. Du skal underskrive klagen. Du vil forblive anonym overfor den person/personer, du klager over.
Klager bestræbes behandlet indenfor 8 arbejdsdage. Du vil modtage mail eller brev med information om, at vi har skrevet til vedkommende, der klages over.
Mail kan sendes til gb@gb.dk


Behandling af personoplysninger

I forbindelse med vores håndtering af klagesager, behandler vi en række personoplysninger, hvilket vi er forpligtet til at orientere nærmere om. 

Formål

Vi behandler oplysningerne med henblik på at kunne oprette en klagesag i vores systemer, foretage vurderingen af sagen og træffe afgørelsesamt af hensyn til at kunne kontakte parterne. 

Kategorier af oplysninger

Som led i håndteringen af klagesager behandler vi følgende oplysninger:

·        Navn

·        Adresse

·        Lejemålsnummer

·        Eventuelt e-mailadresse

·        Eventuelt telefonnummer

·        Data/tidspunkt for hændelsen, der klages over

·        Øvrige oplysninger relateret til hændelsen, der klages over 

Retsgrundlaget for behandling af almindelige personoplysninger (f.eks. navn, adresse, tidspunkt for hændelserne, oplysninger om vidners identitet mv.) er databeskyttelsesforordningens § 6,stk. 1, litra f, da Glostrup Boligselskab forfølger den legitime interesse, at behandlingen er nødvendig for at afgøre, om og hvilke konsekvenser klagesagen skal have for den eller de registrerede. 

Modtagere af oplysninger

Oplysninger fra klagesagen kan overgå til Beboerklagenævnet, hvis sagen indbringes herfor. Ligeledes vil oplysningerne kunne tilgå boligretten, der bl.a. vil kunne tage stilling til, om opsigelse af et lejemål er berettiget. 

Personoplysninger fra klagesagen kan ligeledes tilgå vores advokater, i det tilfælde at Glostrup Boligselskab har brug for juridiskbistand i den konkrete sag. 

Tidsrum

Vi sletter dine oplysninger, når behandlingen ikke længere er nødvendig. 

Dine rettigheder

·        Du har til at anmode om berigtigelse eller sletning af dine personoplysninger

·        Du har ret til at anmode om begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger

·        Du har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger

·        Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, www.datatilsynet.dk


Syn og fraflytning

Vedr. evt. spørgsmål - rettes skriftlig henvendelse til Beboerservice.
  



Opdateret 09-07-2019


Glostrup Boligselskab

Bryggergårdsvej 2B
2600 Glostrup

  (+45) 43 96 28 86
  gb@gb.dk

CVRnr. 65 12 32 15


Persondata

Telefon- og åbningstider

Beboerservice, Bryggergårdsvej 2 B

Telefontid
Mandag, tirsdag og onsdag 10.00-12.00
Fredag 9.00-11.00

Personlig henvendelse
Mandag og onsdag 13.00-14.00
Torsdag 14.00-17.00

Driftskontor, Stubben 5

Telefontid
Mandag, tirsdag, onsdag og torsdag 10.00-12.00
Fredag 9.00-11.00

Personlig henvendelse
Mandag og onsdag 13.00-14.00