Indflytning

Dine forventninger til boligen

Vi er glade for at kunne tilbyde dig en god bolig, men vi oplever ofte, at nye beboere har en højere forventning til boligens standard, end det de møder ved indflytningen.

Allerede nu, hvor vi tilbyder dig en bolig, skal vi gøre opmærksom på, at boligen har været brugt før, og du derfor må forvente, at den kan bære præg af det slid, der anses for rimeligt i forhold til boligens alder.

Ved lejemålets begyndelse stilles boligen til rådighed i god og forsvarlig stand. Vægge og lofter vil fremtræde som var de nyistandsatte.

Derimod kan du ikke forvente, at øvrige bygningsdele - inventar, træværk, gulve og tekniske installationer - er nyistandsatte, men de skal naturligvis være i en god og brugbar stand.

Som beboer har man en vis frihed til at foretage forandringer i boligen, og derfor må du tillige acceptere, at den tidligere beboer har anvendt farver og foretaget ændringer, der ikke nødvendigvis falder i din smag. Hvis du vil ændre på dette, er du velkommen til at gøre det selv.

Det er også vigtigt at gøre opmærksom på, at den slutrengøring der foretages ved istandsættelsen, ikke er en hovedrengøring, men udelukkende en rengøring efter håndværkerne.

Praktiske ting ved indflytningen

Beboerservice skal modtage en underskrevet lejekontrakt og og aftalte beløb skal indbetales. 

Beboerservice vil være behjælpelig med oplysning om antenneforhold, el- og varmeforsyning og evt. andre spørgsmål.

Dato for overdragelse af lejemålet aftales. Synsmedarbejder og lejer i mødes i lejemålet. Her vil lejer modtage nøgler, vaskebrik og der foretages tilmelding til el.

 

Indflytningssyn

Hos alle indflyttere foretager vores synsmedarbejder et indflytningssyn, og der udarbejdes en indflytningsrapport. Så er du sikker på, at du ved fraflytning undgår at hæfte for slitage, som boligen var behæftet med, inden du flyttede ind. Synet aftales i forbindelse med udlevering af nøgler og skal være udført senest to uger efter indflytningen.

Du skal være til stede ved indflytningssynet og underskrive indflytningsrapporten.

Fejl- og mangelliste

Ved overtagelse af boligen modtager du via mail et link til brug til evt. fejl- og mangelliste. Her kan du opliste eventuelle fejl og mangler ved boligen. Du har krav på at få ud bedret alvorlige fejl og mangler, som du skriver på listen. 

Listen udfyldes via det tilsendte link. Mailes til lejer senest 14 dage efter indflytning. 

Såfremt selskabet ikke modtager en svarmail fra lejer, mailes en reminder 4 dage før sidste frist. Efter 14 dage lukkes linket og muligheden for at indberette fejl og mangler forsvinder. 

Når linket er udfyldt og sendt, bliver du kontaktet af en synsmedarbejder. Synsmedarbejderen vurderer herefter, om manglerne er alvorlige nok til, at de skal udbedres. Resultatet af vurderingen vil blive indført på indflytningsrapporten.

Opdateret 09-07-2019


Glostrup Boligselskab

Bryggergårdsvej 2B
2600 Glostrup

  (+45) 43 96 28 86
  gb@gb.dk

CVRnr. 65 12 32 15


Persondata

Telefon- og åbningstider

Beboerservice, Bryggergårdsvej 2 B

Telefontid
Mandag, tirsdag og onsdag 10.00-12.00
Fredag 9.00-11.00

Personlig henvendelse
Mandag og onsdag 13.00-14.00
Torsdag 14.00-17.00

Driftskontor, Stubben 5

Telefontid
Mandag, tirsdag, onsdag og torsdag 10.00-12.00
Fredag 9.00-11.00

Personlig henvendelse
Mandag og onsdag 13.00-14.00