Klageprocedure vedr. husorden
Ønsker du at klage, sendes klagen skriftligt til Beboerservice enten på mail eller brev. Klagen underskrives og du forbliver anonym overfor den person/personer, du klager over.
Klager bestræbes behandlet indenfor 8 arbejdsdage. Du vil modtage mail eller brev med information om, at vi har skrevet til vedkommende, der klages over.
Klagen sendes til hovedkontoret.
Beboerklagenævnet
I Glostrup finder du Beboerklagenævnets sekretariat på rådhuset.
Det koster kr. 167 (2024) at få behandlet en sag. Beløbet betales af den part som indbringer sagen.
Sager, som beboerklagenævnets kan tage sig af er:
- beboeres brud på husordenen
- boligens stand ved indflytning
- syn og istandsættelse ved fraflytning
- manglende vedligeholdelse og tilbagebetaling af indskud
- fremleje og bytte af bolig
- husleje, vand, varme og fællesantenne
- råderet (den enkeltes ret til at forbedre sin bolig)
- lovligheden af beslutninger truffet af beboerdemokratiet
Afgørelser, som beboerklagenævnet kan træffe er:
- at afgøre om en klager har ret
- at give en advarsel til en beboer
- at give en beboer en betinget opsigelse
- at erklære om en beslutning i beboerdemokratiet er gyldig eller ugyldig.
Afgørelserne behøver ikke at være endelige. Beboere eller boligorganisationer, der er uenige i en afgørelse fra beboerklagenævnet, kan gå videre med sagen til boligretten.